De voeding

De voeding, het is belangrijk?

Wat denkt u wat er gebeurt,wanneer u brandstof van slechte kwaliteit in de motor van uw auto giet?
Zonder twijfel zal u nog enkele km rijden, nadien ontdekt u problemen op het niveau van de injectie en de cilinders.

Zo gebeurt het juist hetzelfde in uw lichaam, met dit verschil dat uw lever zeer veel filtert.

De lever kan beschouwd worden als ons injectie systeem. De lever heeft een zeer grote impact op ons energie niveau. Wanneer de lever er niet meer in slaagt om de onzuiverheden weg te filteren, zal onze gezondheid drastisch naar beneden gaan en de vervelingen stapelen zich op.

Een slechte voeding heeft dus een enorme impact op ons immuniteitssysteem,maar ook de snelheid waarmee wij verouderen.

De kwaliteit van onze huid,ons haar, ons zicht, ons geheugen, onze kracht, al deze aspecten zijn zeer nauw verbonden met datgene dat we eten.

Enkele raadgevingen die uw levenskwaliteit en sportresultaten zullen laten toenemen

  • Drink zeer veel…enkel water.
  • Limonades, alcohol, koffie, the zijn dranken met een heerlijke smaak, gebruik ze met mate en ze zullen lekkerder smaken.
  • De basis van onze voeding vormen de groenten, fruit in alle vormen, kan u eten à volonté en met kwaliteit
  • Sommige leveranciers leveren uistekende producten rechtstreeks aan de gebruiker, aarzel niet
  • Gesuikerde voeding is aanlokkelijk. Ze mogen enkel gegeten worden tijdens belangrijke gelegenheden en in zeer kleine hoeveelheid. Dezelfde opmerking geldt voor onze kleine kinderen, geef hen weinig snoep, lees geen suiker zonder meer
  • Verzadigde vetten die we onder andere vinden in ons vlees en in gefritureerde producten moeten ook met mate genuttigd worden.
  • Zoek een evenwicht tussen Omega 3 en Omega 6. We hebben de neiging om de voorkeur te geven aan Omega 6 in vergelijking met omega 3. Doe het omgekeerde.
  • Eet rustig, kalm en zonder stress
  • Voorbereide gerechten, zoals we die kennen van de supermarkets zijn zeer lekker. Het heeft echter  de voorkeur hiervan niet te overdrijven, want ze zijn zeer rijk aan zout en verzadigde vetten
  • Sla geen maaltijd over, een rijkelijk ontbijt, een smaakvol en zuinige lunch. Dit zijn de sleutels tot een ijzeren gezondheid
  • Zoek uw vitamines in een verscheidenheid van gerechten zodat u het geheel van noodzakelijke vitamines tot u krijgt
  • Laat u regelmatig controleren door een diëtist. U heeft er veel bij te winnen

 

Contacteer ons !